Juulist pakub ID-kaardi kasutajatuge Tieto Estonia

1. juulist hakkab ID-kaardi kasutajatuge pakkuma aktsiaselts Tieto Estonia. Abiliini uus number on 666 8888 ja helistamisel kehtib tavapärane lauatelefonile helistamise hind. Kõnedele vastatakse tööpäeviti kella 8–19ni.

Riigi Infosüsteemi Ameti peadirektori asetäitja Andrus Kaarelsoni sõnul on ID-kaardi peamine info- ja abikanal veebileht www.id.ee. Sealt leiab lahendused ID-tarkvara ja ID-kaardi elektroonilisel kasutamisel tekkivatele muredele.

„Oleme alustanud ettevalmistusi id.ee veebikeskkonna põhjalikuks uuendamiseks, et sealt oleks lihtsam abi leida. Plaanime lisada ka veebivestluse võimaluse, et saaksime inimestele operatiivselt abi pakkuda. Veebikeskkond uueneb järgmisel aastal,“ ütles Kaarelson.

Seni pakkus kasutajatuge AS SK ID Solutions, kes väljastab ID-kaardi sertifikaate. „Neil on kohustus võimaldada sertifikaatide peatamist ööpäev läbi ning ID-kaardi kasutajatugi oli liidetud sertifikaatide peatamiseks mõeldud telefoninumbriga. Senine kogemus näitab, et 80 protsenti kõnedest tehakse abiliinile ajavahemikus 8–19. Öiseid ID-kaardi kasutajaid, kes muredega helistavad, on väga vähe ning seetõttu ei ole eraldiseisva abiliini ööpäev läbi töös hoidmine otstarbekas. Loodame ID-kaardi kasutajate mõistvale suhtumisele,“ selgitas Kaarelson. 

ID-kaardi sertifikaatide peatamiseks tuleb helistada numbril 677 3377 või lühinumbril 1777. Paarikuise üleminekuperioodi jooksul jõuavad nendele numbritele tehtud kõned veel ID-kaardi abikeskusesse. Edaspidi saab neil numbritel helistades ainult ID-kaardi sertifikaate peatada.

Kasutajatoe uus lepingupartner Tieto Estonia AS on aastaid pakkunud tehnilist kasutajatuge Eesti ja Skandinaavia suurklientidele. Tieto Estonia tegevjuhi Anneli Heinsoo sõnul on ettevõtte meeskond rahvusvaheline, mitmekeelne ja kogenud. „Mul on väga hea meel, et Tieto Estonia saab anda oma panuse Eesti ID-kaardi arengusse,“ ütles Heinsoo.

Avaldatud: 
28 Juuni 2018
Share