„Unusta IT! Keskendu oma ettevõtte põhitegevusele!“ ütleb 20 aastat Tieto Estonia kogemusi.

IT-teenuseid pakkuv rahvusvaheline ettevõte Tieto Estonia tähistab sel aastal oma 20. aastapäeva Eestis. Pikaajaliste kogemusega tugev tegija pistab jõudsalt rinda teiste kohalike säravate IT-ettevõtetega ning plaanib lähiaastatel oma tegevust laiendada.

Tieto strateegiline otsus laieneda teistesse riikidesse tulenes ennekõike klientide otsustest laieneda – soovime alati olla oma klientide lähedal,“ selgitab Tieto Estonia tegevjuht Anneli Heinsoo.

Lühidalt öeldes tõi Tieto Eestisse Suomen Yhdyspankki (praegune Nordea Pank) ning kiiresti lisandusid klientideks teised rahvusvahelised ja kohalikud pangad. Edasine maade juhtimine ja strateegiline laienemine toimus Tieto tegevussuundadega kattuvate kohalike ettevõtete nagu SoftShark ja IT Alise ostmise kaudu. Lisaks finantssektori kompetentsile pakub Tieto Eestis 90ndate keskpaigast väga tugevat kompetentsi ka avalikus sektoris.

Täna moodustub Tieto Eestis kahest ettevõttest – Tieto Estonia AS ja Tieto Estonia Services OÜ, mis koosneb kolmest üksusest nagu pangandus, tarkvaraarendus ja IT-taristuteenused. Swedbanki ja SEB osalusel loodud Tieto Estonia Services (TES) tähistab tänavu muide 10. sünnipäeva. Lisaks nimetatud pankade tööjaamadele, sularahaautomaatidele ja kaardimakse terminalidele teenindab TES ka teisi Eesti ettevõtteid, pakkudes IT-taristuteenuseid alustades kohapealsest (on-site) teenindusest kuni kogu ettevõtte IT-täisteenuse pakkumiseni koos kogu IT-taristu majutusega.

„Oleme teinud  ja teeme ka praegu Eestis väga mitmeid mõjukaid tarkvaraarenduse projekte riigile ja erasektorile. Peame oma tugevuseks pikaajalist kogemust tarkvaraarenduses, eesti- ja venekeelset kliendisuhtlust ning meeskonda, mille tagalat saab teadmiste ja ressursside osas kindlustada rahvusvahelise kontserni võimalustega. Lisaks on meie klientide hulgas telekomi, logistika, tootmise ja jaemüügi ettevõtteid,“ loetleb Heinsoo. „Pangandussektoris vaatame veidi laiemat pilti ning eesmärk on laiendada meie tänast kliendibaasi ja pakkuda pangatarkvara nii Eestisse tulevatele finantsettevõtetele kui ka väljapoole Eestit. Näiteks teenindame Pasha Bank’i nii Azerbaidžanis kui ka tema filiaali Gruusias.“

Väärtuslik vara – terved ja innukad töötajad

„Pakume stabiilselt Eestis tööd ca 100-le spetsialistile. Kuna IT-sektoris on pidev enesetäiendamine  nö „must“, peame oluliseks ja toetame, et meil töötavad inimesed õpiksid. Lisaks oleme olnud tihti peresõbralikkuse edetabelis esikümnes,“ ütleb Heinsoo. „Ja muide – patsiga poisid ööd ja päevad  arvuti taga on müüt – IT-inimesed on väga sportlikud ja paistavad silma suurtel spordiüritustel firmade esindustega!“.

Tarkvara arendusüksuse juht Raul Raudsepp lisab: „Töötajad on meie kõige väärtuslikum vara. Paneme rõhku nii füüsiliselt kui vaimselt meeldivale töökeskkonnale, asudes moodsas kontoris ja kasutades tänapäevaseid tööriistu. Teisalt panustame palju pehmetele ja sotsiaalsetele väärtustele. Rahulik ja loomingulisust pakkuv töökeskkond on olnud Eestis juba Tieto asutamisest ja tulnud kaasa nö „emapiimaga“ kontserni poolt.“

Kõige suuremaid investeeringuid teebki Tieto Estonia töötajatesse ja tootearendusse. 2012 oli ettevõttele väga hea aasta: võrreldes eelmise perioodiga kasvas müügitulu 10% ja kasum 30%. 2013. aastal kerkis müügitulu ca 9% ning  kasumi kasv vähenes möödunud perioodiga võrreldes ca 10%, mida oligi oodata tehtavate investeeringute arvelt. Meie sihteesmärk on Eestis turuosa laiendada ning lisaks on plaan luua Eestisse kompetentsikeskus, kelle ülesandeks on teenindada lisaks Eesti klientidele ka Tieto korporatiivseid kliente.

Tegevjuht lisab: „Meie loodud rakendusi ei ole vaja meile, vaid need on klientide jaoks. Näeme oma kliente partneritena, kelle äris võtame infotehnoloogilise rolli enda kanda. Oleme avatud pakkuma innovaatilisi lahendusi ja valmis võtma vastutust!“

Refereeritud 31.01.2014 ilmunud Äripäevast

Share